menu

19 lip 2016

JAK TRZYMAM PORZĄDEK W STAJNI?

Hejka wszystkim!
Dzisiaj mam dla was kolejny wpis z serii mojego blogowego maratonu.
Tym razem stwierdziłam że bardzo dobrym pomysłem byłoby wprowadzenie czegoś nowego, czego nie widzieliście jeszcze na innych blogach.
Stwierdziłam że *uwaga, trzymajcie się* zrobię posta o sprzątaniu. A dokładniej trzymaniu przeze mnie porządku w SSO, które jak na razie całkiem dobrze funkcjonuje. 
*Star Stable To chyba jedyne miejsce w którym jestem ogarnięta*

Ok, zaczniemy może od ogarnięcia całej stajni:
1. Trzymaj konie w boksach.
Oczywista oczywistość, ale i tak zazwyczaj kończy się na tym że większość osób zostaje przygniecionych przez masywne konie Shire, bez drogi ucieczki.
Szczerze? Kiedyś nigdy nie chciało mi się podchodzić i klikać w ten mały przycisk "ustaw konie", przez co większość moich wycieczek do ich miejsc zamieszkania kończyła się po prostu wylogowaniem z gry. Te zwierzęta zajmowały mi wtedy praktycznie całe miejsce w stajni: wejście, wyjście, hol, boksy, szafę, WSZYSTKO. I to wcale nie dlatego że miałam ich dużo, o nie. Ich było wtedy nie więcej niż 3.
Teraz, kiedy ustawianie ich jest moją rutynową czynnością, wszystko wygląda o wiele estetyczniej i prezentuje się *moim skromnym zdaniem* wspaniale.


2. Profil konia, a precyzując jego brak.
Oto kolejna rzecz którą zawsze robię: oczyszczenie profili. Zdejmuję całe wyposażenie; czapraki, ogłowia, owijki, siodła, dekoracje.
I nie mówię tutaj tylko o jednym koniu na którym aktualnie jeździsz: mówię o wszystkich, w tym podstawowym a nawet tym zesłanym na wyspę, szczególnie, jeśli był tam wysłany razem z całym wyposażeniem.
Dzięki temu jest mi potem wygodniej dobierać ubrania i przystrajać do nich konia :)
Poza tym, takie lekkie i pozbawione zbędnego asortymentu konie wyglądają zdecydowanie korzystniej w stajni ;)


3. Pusty inwentarz.
No, może nie licząc biletów do JCP i wiaderek. 
Zawsze przed każdą sesją całkowicie oczyszczam swój ekwipunek i chowam go do szafy. Dzięki takiej łatwej czynności jest mi zdecydowanie lepiej wybierać się na wycieczki czy zawody: do plecaka wkładam tylko 3 rodzaje ubrań: ładne, na zawody i klubowe. Wszystkie segreguję w osobnych linijkach, razem z wyposażeniem. Daje mi to dodatkowe kilka sekund przed zawodami na przygotowanie się do wyścigu, a po nich szybką zmianę wyglądu na bycie gotową na szybkie zakupy ;)
Polecam ten sposób, używam go od dawna i gwarantuję: jest niezawodny!

4. Zawartość szafy posegregowana poziomami.
Od góry do dołu lub na odwrót, jak kto woli.
Nawet nie wiecie jak kiedyś denerwowało mnie szukanie jednej maleńkiej bluzki! Uwierzcie, zajmowało mi to dwie dekady, więc jeśli było to przed zawodami zazwyczaj kończyło się to tym że kiedy przybywałam wreszcie na miejsce były one już skończone.
Taki system na prawdę daje wam MNÓSTWO plusów, mimo, że przestrzeganie go przez dłuższy czas faktycznie może być całkiem dużym problemem.



5. Konie od najczęściej używanych do najmniej używanych.
Tak, to też da się zrobić, problem w tym że tylko ręcznie. Być może początek jest czasochłonny, ale za to jaki efekt! Zamiast szukać jednego konia przez połowę swojego życia, PUFF! Podchodzisz do prawego rogu i już masz wybrańca! :)


Na dzisiaj to tyle, Mam nadzieję że choć trochę pomogłam wam w organizacji czasu i miejsca na swoim kontach w SSO.
Pamiętajcie aby pisać pomysły na następne posty.
Co chcielibyście zobaczyć, czy używacie już jakiegoś systemu, czy moje pomysły wam pomogły?
Miło będzie wiedzieć! :)
Do następnego,
Julka

9 komentarzy:

  1. Świetny post, zwłaszcza ta technika układania ubrań ciekawa! No i cieszę się, że nie jestem jedyną osobą, któa nienawidzi mieć nawalone milion niepotrzebnych rzeczy w ekwipunku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję :)
    Posiadanie dużej ilości rzeczy w ekwipunku tak szczerze nigdy mi nie przeszkadzało.
    O tym, że jest to najgorszą rzeczą w SSO dowiedziałam się w trakcie zakupów: nigdy nie starczyło mi miejsca w inwentarzu przez co nie mogłam nic kupować.
    Teraz jest o wiele wygodniej!

    Btw przepraszam że dopiero teraz, ale byłam pewna że już tam jesteś: dopisałam Cię na listę polecanych blogów;) Jest świetny i czytam go codziennie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie punkt 4 jest zupełnie bez sensu. Bez obrazy xD
    Widzę, że nie masz wiele ubrań, więc zajmują Ci dwa rzędy. Jednak mi, jako całkiem doświadczonemu graczowi, wszystkie bluzki nie mieszczą się w jednej zakładce, dlatego różne ubrania są w różnych zakładkach. Czapki są w pierwszej, rękawiczki w drugiej i tak dalej.
    A teraz wyobraź sobie, że ubrania są ustawione w szafie Twoim sposobem i dostajesz/kupujesz kilka bluzek. Teraz trzeba włożyć je do szafy, ale w rzędzie bluzek nie ma już miejsc. Bo tak właśnie jest na zdjęciu Twojej szafy. Czy będziesz wszystko po kolei przestawiać o kilka miejsc, żeby bluzki się zmieściły? Trochę trudna praca.
    Niby możesz wstawić nowe ubrania do innej zakładki. Ale przecież chcemy, aby wszystko było ułożone idealnie.

    No właśnie.

    Dziękuję, że mogłam wyrazić swoją opinię w tym nieco długim komentarzu. Mam nadzieję, że Cię nie uraziłam! xD Ja też jestem osobą, która nie lubi zbytniego bałaganu w inwentarzu.

    Pozdrawiam, Aria C.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie, nie uraziłaś mnie! :)
      No tak, przy wyższych poziomach i większej ilości obiektów w inwentarzu faktycznie jest to kompletnie niefunkcjonalne.
      Ale spójrz na to inaczej: Co byś powiedziała np na zmodyfikowaną wersję tego samego: inna zakładka: inna część ciała?
      Wtedy zakładka nr 1 byłaby kaskami i okularami, druga koszulkami, trzecia rękawiczkami itd. To byłoby jeszcze lepsze! :)

      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Tak, Misty Dreamer ma racje. Osobiście stosuję taką technikę jaką zaproponowałaś teraz Juliette tylko, że w innej kolejności. Do tego jeszcze segreguję od czasu do czasu rodzajami i bonusem szybkości :)

      Usuń
    3. O, rodzajami to bardzo dobry pomysł!
      Z szybkością jest u mnie ten problem że bardzo rzadko zwracam na nią uwagę przez co nie skupiam się na bonusach ;)

      Usuń
    4. Częściami ciała też jest ciekawie! Ja jednak jestem za moją metodą, gdyż szafa w stajni ma do zaoferowania wiele miejsca i dużo zakładek xD Po prostu korzystam z tych wszystkich możliwości.

      Usuń
    5. Jasne, każdy ma inny sposób, taki może jest właśnie urok tej gry? :)

      Usuń
  4. Nie chce Ci przypominać kto pierwszy robił porządek... porozrzucane konie po całej stajni XDD

    OdpowiedzUsuń